2022. május 5., csütörtök

Ársapkás csirke farhát paprikásan. Meg tarhonya.

 by PO

Tekints bele a kosaradba. Úgy értem, a fogyasztói kosaradba. Ha ott felül egy nagy darab csirkemell filét látsz, akkor eltévedtél, én sem értem, hogy kerültél te ide... Csirkemell fetisiszta lehetsz vagy szépségkirálynő, én az ilyeneket nem szoktam itt kényeztetni.

De ha jó ismerős a csirke farhát, akkor neked főztem valamit.

Szereztem ilyen csirke alkatrészt, aminek nemrég megszabták a maximális árát. Ársapka - ez néhány hónappal ezelőtt még megfejthetetlen szójáték lett volna. Ma már nem az... 

Úgy gondoltam, érdemes ennek a mostani kornak emléket állítani, talán épp ezzel az emblematikussá vált szegényétellel. Bár én ezt sem tekintem proli kajának, és lehet ezt is érdekesen elkészíteni.

Csirke lábból (namégezis!) főztem egy alapot. Zsírban hagymát üvegesítettem, füstölt paprikakrémet és fűszerpaprikát adtam hozzá, ebben lassú tűzön megfőztem a lábakat, vagy egy kilónyit.
A lábakat kihalásztam, majd forró vízzel kicsit felszaporítottam az alaplevet.
Újból paprikáztam.
Beletettem a ketté vágott farhát darabokat, így már külön vált a far és a hát. Sóztam. Tettem bele egy kis szívet és lassú tűzön pároltam meg az egészet. A végén egy kevés májat is dobáltam bele.

Köretként tarhonyát készítettem hozzá. Ilyen lett:

Ha valaki szereti a stílusos dolgokat, ne a végén rontsa már el! Lábosból, kanállal. Így kerek! :-)))

Elárulok egy hibalehetőséget. Cseréljétek fel a fűszerpaprikát csípős paprikára. Nem lesz a paprikásunk szép piros, ellenben bitangul csípni fog. Na, ez most ilyen lett!







Nincsenek megjegyzések: