2012. április 14., szombat

Mangafest

A debreceni Mangalica fesztivált mossa az eső. Ennek a kiállítókon-etetőkön-vásározókon kívül mindenki örül.
A Mangalica fesztivált a város színpompás, Nagytemplomos, kétszökőkutas, Kossuth-szobros, díszkővel burkolt főterén rendezték meg. Kérem mellőzni a nem debreceni, péniszirigy kommenteket, a főteret Kossuth Lajosról nevezték el! :-))

Elhoztak minden mangalica fajtából néhányat. Ma már akkora a kultusza, hogy illik tudni, hogy van szőke, vörös és fecskehasú.
A tigris keresztbe csíkos. A vadmalac, meg a fecskehasú kismalac hosszában.

Jöttek messze földről az őstermelők, családi gazdaságok, feldolgozók. Ezt egye, ezt kóstolja!
Kamuparádé. Ha egy nagyanyám-féle spórtűzhelynek felém néz az ajtaja, nem füstöl, akkor mi van? Gázégővel tolják belülről. De a lepény finom volt, a platnin sütés felidézéséért is hálásak lehetünk.
Az egyik legszebb csendélet
Az a kolbász sminkgyanús. Frissen töltva van ilyen színe...
Dobtam egy arcost a díszburkolatra!
Egy szép kabátszalonna chipssel. Szólhattam volna.

Mondtam is Imre barátomnak: ne mondd már, hogy pályinka! Mongyad, hogy "párlat"!

A girbegurba egy szamárbélbe töltött mangalica+szamár kolbász. Mellette Ló+mangalica kolbászok. Virágoskútról.

Pácolt, füstölt lócomb.

Ó, ezek a sajtok! Volt ám kóstolgatás!


Meg ezek is! Volt ám elcsábulás! Nekem a korianderes jött be a legjobban.

Nádudvaron teremnek ilyenek!

Egy míves világjáró kemence, épp csülköt sütöttek benne. Utána töltött káposzta következett.
Szándékosan jóllakottan mentem. Legközelebb pénztárcát sem viszek! Kolbászfélét ugyan nem vettem, de 3 kis darab sajtot igen!

14 megjegyzés:

anica inkognitóban írta...

A sajtok nálam is nyerők :)
A drótos cserepeket meg megismerem ezer közül is, egy fantasztikus házaspár munkái, nagyon príma töltöttkáposzta fő ezekben a fazekakban.:)

PO írta...

Egyszer nekem is lesz egy ilyen fazekam. De ahhoz előbb csinálni kell még egy kemencét! :-))

Drachenkopfhändler írta...

De jó hogy nem voltam ott, a nádudvari köcsögösnél elszegényedtem volna. Nem tudok parancsolni magamnak ha ilyet látok. Jó hogy elmentél, még jobb, hogy megmutattad nekünk.

PO írta...

Máskor is szívesen elmegyek helyetted. Meg vásárolok magamnak-helyetted egy ilyen drótozott köcsögöt :-))

anica inkognitóban írta...

majd ha venni akarsz Dömbikém, szólsz és megpróbálunk alkudni belőle a készítőnél.. besegítek ;) :)

PO írta...

és PéÓkám ne szóljon? Nekem nem tudsz alkudni? ;-)

anica inkognitóban írta...

megkérdezem majd a főnökasszonyt, enged-e az áraiból...:)

Andrass9 írta...

Fúj! Korrupció!!!!!

Szuperek a képek. A kemencéért nem vagyok oda, de a lócomb és a kabátszalonna az nyert!

Köszi a tájékoztatót.

Bombadil Toma írta...

az a kemence kéne nekem! jól mutatna a kertemben.
ezek a fesztiválok nem nekem valók. kapásból megkóstolnék mindent ami csak a képeken van:) jóllakottan menni ilyen helyre? ezt nem is tudom értelmezni...:DDD

süllőcske írta...

Jók a cuccok. Igen, a pénztárca, ajaj, én is sokszor csak nézelődöm, de a sajtkóstolás, meg a kis szeletkék vásárlása meg szokott lenni.
Remélem viszont, hogy a szupererős agyagedényeinket nem kell drótozni. A NASA kerámia leszállókabinja is kibír egypár dolgot, a pásztortüzet mér ne bírná ki.

Névtelen írta...

Nagyon jó fotók, guszta minden.

bélabácsi2 írta...

Pulykanapokra is te mész fotózni!
Toma! Az nagyobb rendezvény, ahol most ez volt azt képzeld el, biztos lesz vagy 20 féle kondér kaja, sültek, egyebek pulyka és vonzáskörzete címszó alatt, 3 éve olyan pulykatöke levest ettem ott, hogy felsírok most is ha rágondolok, másik kondérból meg nem pulyka, hanem füstölt csülök figyelt kelkáposztásan, tovább nem sorolnám így éjszakára. Na azt kellene végig kóstolnod. :)

Névtelen írta...

Biztos jók a nádudvari edények, de nekem korondi van és imádom. (Ultrakonzervatív fogyasztó vagyok.) Egyszerre modern és mégis hagyományos.
Az a tepertős csoki furcsa lehet :)

Üdv: Erzsi

Névtelen írta...

Mangalicát megette a fene, ha nem ridegen tartják, és nem az erdőben túrja magának a makkot. Ha ugyan azt a tápot kapja, mint a normál disznó, akkor ugyan azt a húst, zsírt, kolbászt produkálja. Itt az erdőnkben még nem láttam mangalica kondát, csak vaddisznót.