2012. május 3., csütörtök

Breaking NEWS!!!

A fecskéim megérkezése után arra lettem figyelmes, hogy rendszeresen veszekednek a rozsdafarkúkkal. Nem láttam, hogy elfoglalták volna a tavalyi fészküket, gyanút fogtam.
Csapdát állítottam és itt az eredmény:


















Semmi kétség, ez egy házi rozsdafarkú párocska! A fecskefészekben költenek! És a gasztroblogok közül a Pásztortűz az, amelyik ezt a híranyagot a világon elsőként tálalja!

Én ma valami madarat fogok ebédelni, így tiltakozok a házi rozsdafarkúk (Phoenicurus ochruros gibraltariensis) agresszív, kirekesztő, területszerző politikája ellen!

Szörnyű dolog, ami történt. Tragédia ez a fecskepopuláció számára. Nem is tudom, hogy fogják ezt elviselni. Talán segíthetnénk nekik.

Mostanában nincs csapadék, nincsenek pocsolyák sem. Így a fecskék nem tudnak másik fészket építeni. A veteményes kertben öntözzetek szórófejjel, az így képződő sáros felszínről a fecskék tudtak sarat gyűjteni, nagyon hálásak lesznek érte.
Erről már írtam tavaly is, épp egy éve.


9 megjegyzés:

anica inkognitóban írta...

na és mit fogsz ebédelni? ugye, azért nem sült rozsdafarkút? :P:DD

PO írta...

Kedvenc madaram a paprikás csirke :))

Andrass9 írta...

Locsolok rendületlenül, csak errefelé nincs fecske. Sohasem volt.
Viszont a rozsdafarkú roppant válogatós! Minden évben megpróbálja egy őse által elkezdett fészket a bejárati ajtó mellett rendbehozni, és mindig elmegy, mert ott járunk ki-be a lakásba.
Sajnos ezért nem fogok elköltözni ...

PO írta...

Itt nagyon sok fecske van. Valamilyen rejtélyes okból csak a ház eresze alá raknak fészket, a garázs nem kell. És itt is csak ablak fölé.
A rozsdafarkúk előretörtek, eddig még nem fészkeltek nálunk.
Majd ha jössz a Spartyra, vihetsz az idei kelésű fecskékből :))

Mitzi von Küche írta...

Nagyon jók a mozgóképek, édesek a rozsdafarkúk. Én még nem találkoztam az idén a fecskékkel, nyáron a víz fölött szoktak cikázni. Az előkertben feketerigók élnek: az óriásira nőtt tujafa csúcsán koncerteznek most is.

PO írta...

Andrásnak is, neked is tudok majd adni a kis fecskékből :)) Nagyon jó kisugárzásom lehet, mert a környéken csak nálam fészkelnek.

süllőcske írta...

Tényleg jó kisugárzásod van, tanúja vagyok.
Amikor a konyhádban beszélgettünk szakadatlanul, fölötted kiláttam a verandára, ahol rozsdafarkúak cikáztak. Szóltam is , hogy nem tágítanak, hát ezért.

Remy írta...

Nálam is vannak fecskék, Db. belváros, bár évről-évre egyre kevesebben. Köszi, hogy szólsz, megpróbálok sarat csinálni nekik.

Névtelen írta...

nálam télen rendszeresen a teraszra néző ablak párkányán szoktak éjszakázni a rozsdások (majd megmutatom hol). egyébként semmi baj ezzel a fészekfoglalással, fecsekék majd építenek maguknak másikat, máshol és nyugi, fognak hozzá sarat találni:)
/1kutya/